czwartek, 10 marca 2016

Co przekazać dzieciom ?

Patrzę na śpiącego synka i zastanawiam się na kogo wyrośnie. Jakim będzie człowiekiem? Jak będzie postrzegał świat? Czy dobrze rozpozna dobro i zło?
Zastanawiam się co mam mu przekazać? Jak go poprowadzić przez życie?
Chciałabym aby wyrósł na wspaniałego człowieka, który będzie umiał kochać i szanować innych ludzi. Wiem, że wiele tu zależy ode mnie, ale pytanie tylko - czy on zechce mnie słuchać ?...
Bardzo bym nie chciała , żeby stał się jednym z tych, którzy są zupełnie nieprzystosowani do życia w społeczeństwie, tych na których zazwyczaj trafiały moje koleżanki i poniekąd ja sama.
Wiem co ważne dla kobiety, dla człowieka, co bym chciała a czego się wystrzegać  ( teraz już wiem ).
Będę patrzyć na bagaż doświadczeń własny i innych kobiet  i to postaram się przekazać własnym dzieciom. Przecież muszę najpierw wypuścić w świat córkę - ona jest bardziej narażona na błędy i cierpienia. Myślę , że jest cudowną dziewczynką, bardzo mądrą i rozważną, także mam nadzieję że sobie świetnie poradzi. Niemniej jednak zamierzam ją uświadamiać i przestrzec przed  "Niedorozwojami" , których na tym świecie nie brakuje. Jest tyle odmian męskich przygłupów, że aż strach na miasto własną córkę wypuścić. Jak sobie o tym pomyślę, to chciałabym najpierw każdego kręcącego się koło niej chłopaczka prześwietlić i sprawdzić jego zamiary - tylko kurde tak się nie da :(
Wiem jedno...muszę przeprowadzić poważną rozmowę z córką póki jeszcze czas.